Različite stvari motiviraju različite ljude. Neki ljudi su motivirani poboljšati svoj izgled, dok su drugi motivirani prestižem ili seksualnim osvajanjem. Drugi su motivirani novcem. Kada je u pitanju posao, mnogi ljudi nisu motivirani ništa učiniti osim pojavljivanja i prikupljanja plaće. Naš je posao kao menadžera stvoriti okruženje u kojem su zaposlenici inspirirani da rade bolji posao.
Nedavna anketa pokazala je da je oko 20% ispitanika opisalo sebe kao “aktivno neangažirane” na poslu. Većina tih ljudi također je rekla da nisu dobili odgovarajuće alate za obavljanje svog posla ili da nisu dobili jasne upute za izvršavanje zadatka. Iz ove ankete vidimo statistiku koja je zapanjujuća. Ovi zaposlenici koji se opisuju kao “aktivno neangažirani” koštaju poslodavce više od 300 milijardi dolara godišnje! Ova ista anketa pokazala je da je veća vjerojatnost da će ti ljudi biti zakačeni ili će kasniti, a također su opisani kao manje entuzijasti za svoj posao.
Česta pogreška koju poslodavci čine je uvođenje previše propisa koje bi zaposlenici trebali slijediti. Ovo je vrlo demotivirajuće za zaposlenika! Osjećaju da nisu ovlašteni kreativno izvršavati zadatke iz straha od kršenja pravila.
To što zaposlenici osjećaju da im se ne vjeruje još je jedna kritična pogreška koju menadžment čini. Stvaranje pravila i pravila koja dovode u pitanje pouzdanost zaposlenika uobičajena je praksa u velikim tvrtkama. Primjer uključuje dopuštanje određenog broja slobodnih dana kada član obitelji umre. To pretpostavlja da bi zaposlenik iskoristio svoje slobodno vrijeme da ne postoji ograničenje broja dana.
Slijede savjeti za stvaranje radnog okruženja koje potiče motivaciju.
Smjernice za ugodno radno okruženje
- Minimizirajte pravila i politike na bitno. Pravila su tu da zaštite vaše poslovanje i kreiraju strukturu; ako pravilo ne služi toj svrsi, morat ćete razmisliti o povlačenju te određene politike.
- Nakon što su pravila uspostavljena, bitno je da svi zaposlenici znaju što se od njih očekuje. Osigurati primjereno proglašenje svih propisa.
- Uspostaviti kodeks ponašanja. Provedite zajednički napor koji uključuje sve ili većinu zaposlenika koji rade s vama. Izjava o viziji i misiji omogućuje da brod plovi prema zajedničkom cilju.
- Slijedite pravila – bez iznimaka. Ako menadžment ne prakticira ono što propovijeda, može li očekivati da će se njegovi zaposlenici držati unutar granica?
- Menadžment bi trebao riješiti neprikladna ponašanja neposredno prije nego što postanu navike. Koristite savjetovanje ili pristup progresivne discipline umjesto pristupa „u nevolji ste“.
- Jasno emitirati smjernice na radnom mjestu za profesionalno ponašanje.
- Tražite povratne informacije od zaposlenika o pravilima i politikama. Zahtjev za idejama za poboljšanje ovih politika za veće osnaživanje zaposlenika. Ponekad osoblje ima sjajne ideje; na kraju krajeva, oni posao rade svaki dan!
- Pobrinite se da ove nove ideje dosljednosti u provođenju politike ne dođu kao hladan šok za činove. Ako ste u prošlosti dopuštali zaposlenicima da se “izvuku”, trebali biste se sastati s njima i objasniti im da su nove politike tu na obostranu korist.